درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

تیم محتوایی پی‌پینگ در کسب و کار ۱۴۰۰/۰۳/۰۹

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و البته اپلیکشن های مختلف رسانه اجتماعی، فروشگاه ها شکل دیگری به خود گرفته اند. تعداد زیادی از فروشگاه ها در بستر آنلاین راه اندازی می شوند و از طریق کانال های ارتباطی اینترنتی، به فروش محصولات خود می پردازند. یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در بحث راه اندازی فروشگاه آنلاین، اینستاگرام است. شاید برایتان جالب باشد که روزانه بالغ بر 500 میلیون کاربر از این اپلیکیشن استفاده می کنند و 50 درصد آن ها روزانه حداقل یک صفحه فروشگاه آنلاین را فالو می کنند. همین آمار شگفت انگیز، بسیاری از افراد را ترغیب به راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام کرده است. اگر شما هم فکر راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را در سر دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید و با مراحل راه اندازی فروشگاه اینستاگرام آشنا شوید.

مراحل راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

قبل از شروع هر کاری، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما شرایط لازم را برای راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام دارد. باید بررسی کنید کسب و کار شما چک لیست زیر را دارد یا خیر:

  • کسب و کار شما در بازاری است که فروشگاه اینستاگرام در آن خدمات ارائه می دهد.
  • شما یک محصول فیزیکی و قانونی می فروشید.
  • کسب و کار شما از موافقت نامه تجاری و قوانین تجارت اینستاگرام پیروی می کند.
  • کسب و کار شما وبسایت تجاری دارد.
  • شما یک پروفایل تجاری در اینستاگرام دارید. اگر پروفایل شما روی پروفایل شخصی تنظیم شده است، نگران نباشید. تغییر دادن تنظیمات پروفایل خود به حالت تجاری از طریق تنظیمات اینستاگرام کار آسانی است که در مرحله اول آن را توضیح می دهیم.

حال که تمام شرایط بالا را بررسی کردید، نوبت به اولین قدم می رسد.

1.     تبدیل پروفایل از شخصی به تجاری یا تولیدی

اگر از قبل پروفایل تجاری یا تولیدی ندارید، وقت آن است که پروفایل خود را از حالت شخصی به تجاری تبدیل کنید.

انجام این کار دلایل زیادی دارد. صرف نظر از این که اینستاگرام صفحه تجاری شما را به این صورت تایید اعتبار می کند، شما می توانید با این کار به تمام ویژگی ها و آمارهای یک صفحه کاری دسترسی داشته باشید. علاوه بر تمام این ها، تغییر پروفایل به حالت تجاری رایگان است و هزینه ای برای شما ندارد.

2.     متصل شدن به صفحه فیسبوک

شما نمی توانید بدون داشتن صفحه فیسبوک، فروشگاه اینستاگرام خود را راه اندازی کنید؛ بنابراین اگر صفحه فیسبوک ندارید همین حالا یکی بسازید و اگر دارید به ادامه متن توجه کنید.

برای متصل کردن صفحه فیسبوک و اینستاگرام، ابتدا به قسمت «ویرایش نمایه» یا Edit Profile بروید. سپس گزینه «صفحه» یا page را انتخاب کنید. حالا در صورتی که از قبل پیج خود را ساخته اید، گزینه «اتصال به صفحه فعلی» یا Connect Existing Page را انتخاب کنید. در غیر این صورت، گزینه «ساختن صفحه فیسبوک» یا Create Facebook Page را فشار دهید.

3.     کاتالوگ محصولات خود را اپلود کنید

در این مرحله شما باید کاتالوگ تمام محصولات خود را اپلود کنید. دقت داشته باشید مهمترین چیزی که در صفحه شما مشتریان را جذب می کند، عکس و ویدئو محصولات شما است؛ بنابراین بهتر است در انجام این کار خلاقیت داشته باشید و پست های خود را طوری اپلود کنید که مشتریان را جذب کنند.

4.     حساب کاربری خود را برای بررسی ثبت کنید

این بررسی ها معمولا چند روز طول می کشند، اما بعضی اوقات ممکن است زمان بیشتری نیز ببرند. برای انجام این کار، به قسمت تنطیمات پروفایل بروید. گزینه «ثبت نام در فروشگاه اینستاگرام» یا Sign Up for Instagram Shopping را بفشارید و سپس مراحل پیش رو را برای ثبت صفحه خود برای بررسی انجام دهید.

شما می توانید با سر زدن به گزینه «فروشگاه» یا Shopping در تنظیمات، وضعیت درخواست خود را بررسی کنید.

5.     فعال کردن فروشگاه اینستاگرام

زمانی که فرآیند بررسی حساب کاربری را با موفقیت پشت سر گذاشتید، نوبت به متصل کردن کاتالوگ محصول خود به صفحه فروشگاه اینستاگرام می رسد.

برای انجام این کار، به تنظیمات پروفایل اینستاگرام بروید. سپس گزینه «کسب و کار» یا Business و بعد از آن «فروشگاه»  Shopping را انتخاب کنید.

اکنون کاتالوگ محصولی را که می خواهید به آن متصل شوید، انتخاب کنید و گزینه «تایید» یا Done را بفشارید. پس از انجام این مرحله، فروشگاه شما آماده است و شما می توانید فعالیت خود را شروع کنید.

همانطور که بالاتر اشاره شد، برای کسب درآمد از طریق فروشگاه اینستاگرامی خود فقط ایجاد صفحه کاری و تایید آن کافی نیست؛ بلکه کار مهم تر این است که بدانید چگونه مخاطب را ترغیب به دنبال کردن صفحه خود و سفارش محصولاتتان کنید. در غیر این صورت، هر تعداد پست یا محصول که داشته باشید نمی توانید به درآمد قابل قبولی دستیابی پیدا کنید.

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام بیزینس

10 تکنیک برای افزایش آمار بازدید فروشگاه اینستاگرام

مهمترین کاری که برای رونق یافتن صفحه کاری خود باید انجام دهید، وقت گذاشتن روی ساخت پست ها و چگونگی آپلود آن ها در صفحه است. در ادامه به 10 تا از کاربردی ترین تکنیک ها در رابطه با آپلود پست در صفحه کاری اشاره خواهیم کرد.

مشخصات محصول را تگ کنید

شما می توانید روی گزینه Tag Products کلیک کنید و آن را در هر قسمتی از عکس که می خواهید قرار دهید. سپس نام محصول موجود در عکس را بنویسید و دقت کنید که باید با نام محصول موجود در کاتالوگ همخوانی داشته باشد.

از عکس های با نور و کیفیت مناسب استفاده کنید

در اینستاگرام مخاطبان نمی توانند محصول واقعی را لمس کنند و تنها چیزی که می بینند، عکس آن است. بنابراین باید طوری از محصولات خود عکس و فیلم برداری کنید که مخاطب را به نگاه کردن و پیگیری جزئیات بیشتر آن ترغیب کند.

از ادیت های جذاب استفاده کنید

در صورت امکان می توانید پست ها و ویدئو های خود را با ابزارهای مربوطه ادیت کنید و شکل زیباتری به آن ها ببخشید؛ مانند اضافه کردن افکت، فیلتر یا متن به عکس. این کار تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد.

از هشتگ استفاده کنید

استفاده از هشتگ های اینستاگرام، استراتژی هوشمندانه ای برای دیده شدن تمام پست ها است؛ به ویژه پست های فروشگاه. با انجام این کار این احتمال که افراد جدید بیشتری صفحه شما را پیدا کرده و آن را دنبال کنند بسیار بالا می رود و همین موضوع آمار فروش محصولات شما را افزایش خواهد داد.

همچنین استفاده از هشتگ های مناسب می تواند در قرار گرفتن پست های شما در صفحه اکسپلورر کمک کند. همانطور که می دانید، این صفحه یک قسمت جداگانه به نام فروشگاه دارد و ماهانه بیش از 50 درصد کاربران اینستاگرام از آن بازدید می کنند.

تکنیک استفاده از هشتگ در راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

از کد های تخفیف مدت دار استفاده کنید

همه ما عاشق تخفیف هستیم؛ به طوری که به محض دیدن برچسب تخفیف روی یک محصول، حتی اگر قیمت بالایی داشته باشد میل شدیدی به خریدن آن پیدا می کنیم.

علاوه بر این، شما می توانید با استفاده از تخفیف های مدت دارد فروش خود را چند برابر کنید. به عنوان مثال، تنها کافی است کنار محصول مورد نظر خود، یک برچسب «کد تخفیف فقط تا 3 روز دیگر فعال است» بزنید، به این روش آمار فروش آن محصول به احتمال زیاد چند برابر خواهد شد.

محصولات خود را در حال استفاده نشان دهید

پر طرفدارترین محتواهای اینستاگرام، آن هایی هستند که نحوه انجام کاری را نشان می دهند یا آموزشی هستند. یعنی شما می توانید از محصول خود هنگام استفاده عکس و فیلم تهیه کرده و کاربران را ترغیب به سفارش آن کنید.

بهتر است این موضوع را با ذکر یک مثال روشن کنیم. مثلا فرض کنید یک شرکت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، محتواهایی از بانوان در حال استفاده از لوازم آرایشی تهیه می کند. یا فروشگاه های خمیر اسلایم که در حال بازی با خمیر عکس و فیلم تهیه می کنند.

مسلما یک محتوا که در حال نشان دادن نحوه و دلایل استفاده از محصول است، بسیار موثرتر از یک عکس خشک و خالی از بسته بندی آن خواهد بود. به این شکل شما می توانید با نشان دادن تاثیر مثبت و کاربرد محصول خود، مخاطب را بیشتر به سفارش محصول ترغیب کنید.

تقلید نکنید

سعی کنید از کسی تقلید نکنید! مخاطبان روزانه هزاران محتوا در اینستاگرام می بینند که همگی شبیه به هم هستد؛ یعنی یک برند محصول، یک روش تبلیغ، یک نوع تولید محتوا و مواردی از این دست. خودتان را جای مخاطبی بگذارید که روزانه هزاران پست به این شکل می بیند. آیا برایتان جذاب خواهند بود؟ مسلما خیر.

برای این که همیشه متفاوت و منحصر به فرد باشید، همیشه باید روش کار مخصوص به خود را داشته باشید. درباره شیوه های مختلف ارائه محصول تحقیق کنید و راه حل ترکیبی و بی همتای خود را با قرار دادن آن ها در کنار یکدیگر، ایجاد کنید.

با انجام این کار می توانید از بقیه متمایز باشید و مخاطبان از محصولات و صفحه شما به عنوان «یک چیز متفاوت» یاد می کنند. در نتیجه آمار بازدید و فروش محصولات شما شدیدا افزایش پیدا می کند.

با رنگ ها بازی کنید

رنگ ها همیشه تاثیر به سزایی در جلب توجه دارند و در فضای اینستاگرام که خبری از ارتباط چشمی و مکالمه حضوری نیست، شما باید از رنگ ها برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید.

البته دقت کنید که استفاده از رنگ ها قاعده و قانون خود را دارد و به این معنی نیست که هر رنگ روشن و جلب توجه کننده ای را دیدید به محتوای خود اضافه کنید، زیرا این کار نتیجه عکس می دهد و مخاطب را دلزده می کند.

پس به یاد داشته باشید که همواره تعادل را از در کار خود رعایت کرده و از رنگ های خاص و مرتبط با نوع و کاربرد محصول استفاده کنید.

یک امضای خاص داشته باشید

داشتن یک امضای خاص در فضای اینستاگرام به شما کمک می کند بیشتر دیده شوید و تمام دنبال کنندگان شما را  با آن امضای خاص بشناسند.

البته دقت داشته باشید منظور از واژه «امضا» صرفا امضای عادی که در اموری اداری استفاده می شود نیست، بلکه شما می توانید از با استفاده از خلاقیت خود آن را به شکل دیگری نشان دهید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک تکیه کلام یا عبارت خاص را در شروع تمام ویدئوهای معرفی محصول خود داشته باشید یا از یک پس زمینه خاص برای معرفی تمام محصولات آرایشی استفاده کنید. هزاران روش دیگر وجود دارد که شما با استفاده از کمی خلاقیت و تحقیق، می توانید به کار ببرید.

علاوه بر این، داشتن یک امضای خاص باعث می شود زمانی که مخاطبان در حال وقت گذرانی در اینستاگرام هستند، در یک نگاه پست شما را میان هزاران پست دیگر بشناسند.

برای انتخاب امضای خود، همواره این موضوع را به یاد داشته باشید که امضای شما باید طوری باشد که مخاطب هر جای دیگری و در هر صفحه دیگری آن را دید، سریعا به ذهن او خطور کند که این امضا مختص شما است و صفحات دیگر در حال تقلید از آن هستند.

تکنیک آخر را دست ندهید

همه جانبه باشید؛ یعنی شما برای دستیابی به طیف وسیعی از مخاطبان، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات و محتواهای شما اکثر سلایق را در بر می گیرند.

به جرات می توان گفت اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر شامل طیف وسیعی از انواع اقشار از فرهنگ های مختلف دنیا است. اما فروشندگان محصولات معمولا به طور ناخودآگاه تمام کاربران را یک شکل در نظر می گیرند؛ یعنی لاغر، سفید پوست و بدون معلولیت جسمی.

اگر می خواهید محصولات و محتوای شما اقشار زیادی از کاربران را جذب کند، باید محصولی به فروش بگذارید که دلخواه همه نوع کاربر باشد؛ از چاق و لاغر گرفته تا سیاه پوست و سفید پوست.

به عنوان مثال، یک فروشگاه اینستاگرامی که فقط لباس های سایز کوچک را با مدل های سفید پوست به نمایش می گذارد، احتمالا افراد چاق یا سیاه پوست میلی به بازدید از پیج و دنبال کردن آن پیدا نخواهند کرد.

سخن نهایی

در این مقاله به راهنمای مرحله به مرحله راه انداری فروشگاه در اینستاگرام پرداختیم و تعدادی از موثر ترین روش های افزایش فروش را ذکر کردیم. اعتمادسازی و ایجاد امکان خریدی امن برای مشتریان نیز می تواند به افزایش فروش شما کمک شایانی کند. شما می توانید با مطالعه مقاله درگاه پرداخت اینستاگرام، با نحوه ایجاد فرآیند پرداخت امن در اینستاگرام و اعتمادسازی میان مشتریان آشنا شوید.

شما باید با توجه به رایج شدن بی سابقه این نوع فروشگاه های اینستاگرامی، علاوه بر مطالعه مطالب این مقاله خلاقیت خود را نیز به کار بگیرید تا بتوانید میان میلیون های فروشگاه اینستاگرامی دیگر، حرفی برای گفتن داشته باشید.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید