درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
افزایش فروش در اینستاگرام

چگونه به هدف افزایش فروش در اینستاگرام برسیم؟ – هشت راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

تیم محتوایی پی‌پینگ در کسب و کار ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

آیا می‌خواهید فروش بیشتری از محصولات یا خدمات خود در اینستاگرام داشته باشید؟ یا به دنبال راه‌حل‌های لازم برای بالا بردن فروش خود می‌گردید؟ در این مقاله دقیقا به این موضوع خواهیم پرداخت که افزایش فروش در اینستاگرام چگونه اتفاق می‌افتد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

پروفایل اینستاگرام خود را به ویترین فروشگاهتان تبدیل کنید

اولین گامی که باید به سمت هدف افزایش فروش در اینستاگرام بردارید این است که بتوانید با ایجاد یک پروفایل خلاقانه و جذاب فالوورهای خود را به مشتریانتان تبدیل کنید و به نوعی توجه آن‌ها را به دست آورید.

در بخش بیوگرافی، به مشتریانی که به صفحه شما آمده‌اند خوش‌آمد بگویید و به نوعی آن‌ها را متقاعد کنید که سری به صفحه شما بزنند و حداقل یک نگاهی به آن بیاندازند.

قرار دادن شماره تماس در بخش بیو اینستاگرام مفید خواهد بود، بنابراین خریداران می‌توانند از این راه با شما ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند. همچنین می‌توانید در بین صفحه‌های رقیب‌های خود بگردید و با توجه به صفحه آن‌ها یک پیشنهاد خاص دهید مثلا بگویید در صورت خرید از محصولات صفحه ما، حمل‌ونقل تا درب منزلتان رایگان خواهد بود.

اگر از افرادی هستید که در اینستاگرام زیاد استوری می‌گذارید، یک هایلایت درست کنید و در آن پیشنهادهای خودتان، محصولات جدید و موارد دیگر را قرار دهید. برای کاور آلبوم هایلایت از طرح‌های ساده و در عین حال جذاب استفاده کنید.

تعداد فالوورهای واقعی و متعهد را برای افزایش فروش در اینستاگرام افزایش دهید

وقتی می‌خواهید از طریق شبکه اجتماعی فروش داشته باشید حالا فرقی نمی‌کند اینستاگرام باشد یا هر پلتفرم دیگری، باید تعداد دنبال‌کنندگان شما واقعی باشند. در غیر این صورت تعداد فالوور بالا به تنهایی فروش بالایی برایتان به همراه نخواهد داشت.

این که فالوور بخرید، شاید در یک نگاه تعداد دنبال‌کنندگان شما را بالا ببرد اما هیچ کدام از آن افراد هیچ اطلاعی در مورد صفحه شما ندارند، نمی‌دانند چه می‌خواهید و قرار است چه کاری انجام دهید.

برای این که تعداد فالوورهای حقیقی خود را بالا ببرید کارهایی را که در ادامه مطرح می‌شود برای صفحه‌تان انجام دهید:

  •       محتوای تمامی مطالب خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.
  •       به جای فالو و آنفالو کردن افراد یعنی موضوعی که اینستاگرام برای آن محدودیت قرار داده است، به سوالات مخاطبان در بازار هدف محصولاتی که شما برای فروش ارائه می‌دهید جواب دهید، پست‌ها را لایک کنید و زیر پست‌ها نظر دهید.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

برای جذب مشتری و افزایش فروش در اینستاگرام، شما می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط با محصولات و خدمات خود استفاده کنید. وقتی از ترکیب مناسبی برای هشتگ زدن استفاده می‌کنید، مشتری‌ها آسان‌تر شما را پیدا می‌کنند.

این روش در حقیقت موجب شناخته‌تر شدن برند شما خواهد شد. اما این که بتوانید ترکیب مناسب و موثری برای هشتگ زدن پیدا کنید، کار آسانی نیست. شما باید برای پیدا کردن هشتگ مناسب وقت بگذارید و کمی در صفحه‌های مختلف تحقیق کنید.

اطمینان پیدا کنید برای پست‌های اینستاگرامی خود از ترکیب متعادلی استفاده می‌کنید که شامل کلمات منحصر به‌فرد برند شما و در عین حال رایج می‌شود.

می‌توانید از هشتگ‌های مختلفی استفاده کنید و در نهایت تاثیر آن‌ها را در بالا بردن فروش و فالوور مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، اگر با اینفلوئنسرها تعامل دارید، از آن‌ها بخواهید دقیقا از همان هشتگ شما در پست مربوط به خدمات برندتان استفاده کنند.

در انتخاب تصاویر پست سلیقه به خرج دهید

اینستاگرام پلتفرمی است که بیشتر با عکس سروکار دارد، به همین علت مهم‌ترین مورد برای بالا بردن فروش از طریق این برنامه انتخاب تصاویر مناسب آن هم با کیفیت بالا خواهد بود.

در حالت ایده‌آل، عکس‌های شما باید خلاقانه باشند و به نوعی نظر افراد را به خود جلب کنند، این مورد موجب می‌شود که محصولات برند شما کاملا از دیگر صفحه‌های رقبا تمایز پیدا کنند.

وقتی مشتری‌ها وارد صفحه شما می‌شوند باید سریعا برند شما برای آن‌ها قابل تشخیص باشد. اطمینان حاصل کنید هر پستی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید کاملا با نام برند شما و استراتژی محتوایی‌تان تطابق داشته باشد تا کاملا آن حس لازم را به ببینده القا کند.

اگر به عنوان مثال یک برند مینیمال دارید، قطعا باید پست‌هایی که در صفحه‌تان می‌گذارید نیز دقیقا به همین حالت باشند تا کاربران را به خود جذب کنند.

یک سبک را انتخاب کنید و همیشه با همان مورد پیش بروید. این مورد حتی به کپشن پست‌هایی که می‌نویسید نیز ربط پیدا می‌کند. مدام از این شاخه به آن شاخه نپرید و ساده باشید چرا که سادگی همیشه شیک‌تر خواهد بود.

به یاد داشته باشید که در حقیقت اولین تجربه‌ای که مشتری از آمدن به صفحه شما می‌گیرد همین تصاویر پست‌های شما است، بنابراین از عالی و بی‌نقص بودن آن اطمینان کافی حاصل کنید.

با اینفلوئنسرها دوست شوید

اینفلوئنسرها افرادی در اینستاگرام هستند که مخاطبان همیشگی خود را دارند. دنبال‌کنندگان آن‌ها برای این که چیزی بخرند یا در مورد هر چیزی که با حوزه کاری بلاگر در ارتباط باشد مشورت می‌گیرند.

بنابراین جای تعجب ندارد که بیشتر برندها برای تبلیغ خود به نوعی به بلاگرها متوسل می‌شوند. یک استراتژی خوب تاثیرگذار در پلتفرم اینستاگرام تعامل با بلاگرها است، چرا که در این صورت بازدید از صفحه شما افزایش پیدا خواهد کرد و در نهایت بازدهی که انتظار دارید برایتان رخ می‌دهد.

اگر می‌خواهید شاهد فروش بیشتر محصولات خود در هنگام همکاری با بلاگر باشید، یک کد تخفیف برای افرادی که از سمت صفحه بلاگر می‌آیند قرار دهید.

اگر از چند بلاگر برای تبلیغ محصول‌های خود استفاده می‌کنید به هر کدام یک کد منحصر به‌فرد بدهید تا در آینده بتوانید بررسی کنید فروش از سمت کدام بلاگر بیشتر برای شما اتفاق افتاده است.

بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها در اینستاگرام، یک روش عالی برای بالا بردن رتبه‌بندی موتور جستجوگر شما است، زیرا افراد زیادی از برند کسب‌وکار شما صحبت می‌کنند. مطالعات نشان داده است، مشتریانی که طبق گفته افراد دیگر خرید می‌کنند تقریبا 37 درصد ماندگاری بیشتری نسبت به افرادی دارند که از طریق تبلیغات پولی به صفحه شما سر می‌زنند.

یک راهکار دیگر برای افزایش فروش در اینستاگرام این است که از بلاگرها بخواهید نظر واقعی خود را صادقانه بیان کنند، چرا که مردم با این روش راحت‌تر اعتماد می‌کنند و بیشتر برای خرید ترغیب می‌شوند.

در واقع یکی دیگر از دلیل‌هایی که بیشتر برندها با اینفلوئنسرها کار می‌کنند جلب کردن اعتماد مخاطبان است. از بلاگر بخواهید حتی جنبه‌های منفی محصول شما را نیز عنوان کند، چرا که با انجام این کار مخاطب متوجه می‌شود در مورد تاثیرات مثبت آن کاملا راست می‌گوید.

مشتریان به‌خوبی به این موضوع واقف هستند که هر محصولی مزایا و معایب خاص خود را دارد و این موضوع قطعا برای برند شما نیز نمای بهتری خواهد داشت.

قابلیت استوری اینستاگرام را جدی بگیرید

با استفاده از قابلیت استوری گذاشتن در اینستاگرام می‌توانید فیلم‌ها و تصاویر را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید. برندها واقعا از این قابلیت می‌توانند برای بالا بردن فروش خود بهره ببرند.

اما روش استفاده که موثر باشد چگونه است؟

در این قسمت چند پیشنهاد به شما می‌دهیم که در درست کردن استوری‌های تاثیرگذار و مفید به‌خوبی عمل کرده است. اگر این موارد به درستی اجرا شوند، می‌توانند میزان فروش شما را به طرز قابل توجهی بالا ببرند.

  •  اگر از افرادی هستید که دستتان مدام لرزش دارد، یک سه پایه بخرید. چرا که سه پایه در هنگام عکس و فیلم گرفتن گوشی هوشمند یا دوربین شما را ثابت نگه می‌دارد.
  •  داستان چگونگی شکل گرفتن برندتان را با فالوورهای خود در میان بگذارید.
  •  از تصاویر محصول برای درست کردن ویدیو و به اشتراک‌گذاری آن در استوری بهره ببرید. از نور طبیعی برای گرفتن ویدیوها و عکس‌های خود استفاده کنید.
  •  تجربیات مشتریان خود را از استفاده از محصولات یا خرید از برند شما با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

عکس‌ها و فیلم‌هایی از پشت صحنه تولید محصول یا خدمات خود بگیرید و آن‌ها را با فالوور هایتان در استوری به اشتراک بگذارید.

برنامه تخفیف و هدیه دادن را برای دنبال‌کنندگان خود در جهت افزایش فروش در اینستاگرام در نظر بگیرید

یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام داشتن برنامه‌های تخفیفی و هدیه دادن به مشتریان خودتان است. این یک روش کاملا مقرون به‌صرفه برای تبلیغ محصولات شما و در نهایت بالا بردن فروش خواهد بود.

با این روش، می‌توانید آگاهی بیشتری را نسبت به خدمات و محصولات خود ارائه دهید، چرا که مشتری‌ها خبر تخفیف را بیشتر با دوستان و همکاران خود به اشتراک می‌گذارند.

سپس میزان تعامل شما با این کار افزایش پیدا می‌کند، وقتی فهمیدید دنبال‌کنندگان صفحه شما به نوعی با محتوای تولیدی‌تان درگیر شده‌اند و همیشه پست‌هایتان را دنبال می‌کنند، برای قدردانی از انتخابشان کدهای تخفیفی ارائه دهید.

محصولات خود را با استفاده از تبلیغ‌های اینستاگرام، بالا ببرید

هنگامی که استراتژی تولید محتوای اینستاگرام خود را بالا بردید، حال می‌توانید با استفاده از تبلیغات اینستاگرام به نوعی فروشگاه خود را به مردم بیشتر نشان دهید.

برای بالا بردن یک پست در اینستاگرام، پروفایل خود را باز کنید، سپس روی Promotions ضربه بزنید. در صفحه بعدی، روی عبارت Create Promotion ضربه بزنید و پستی را که می‌خواهید بالا ببرید انتخاب کنید.

حال از شما خواسته می‌شود مقصد خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر فروشگاه شما وب‌سایتی است که دارید، گزینه Your Website را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی، مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید. می‌توانید از اینستاگرام بخواهید که هدف‌گذاری مخاطبان را به‌صورت خودکار انجام دهد، اما ترجیح ما این است که این کار را دستی انجام دهید.

در نهایت می‌توانید بودجه و مدت زمان تبلیغ پست‌ها را انتخاب کنید تا ببینید آیا افزایش فروش در اینستاگرام برای صفحه شما رخ می‌دهد یا خیر.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


Fatemeh

۰۰/۰۲/۲۲ ۱۰:۵۵

خیلی خوب بود، ممنون

    تیم محتوایی پی‌پینگ

    ۰۰/۰۲/۲۲ ۱۰:۲۷

    خوشحالیم که براتون مفید بوده

F.M

۰۰/۰۲/۲۲ ۱۰:۳۰

کاربردی بود، ممنون

    تیم محتوایی پی‌پینگ

    ۰۰/۰۲/۲۲ ۱۰:۰۰

    ممنون که نظرتون با ما به اشتراک گذاشتید.

عسل

۰۰/۰۲/۲۲ ۱۱:۳۸

هدیه و کد تخفیف دادن رو من یک ساله برای پیج فروشگاهم انجام می دم خیلی جواب خوبی گرفتم
ممنونم ازتون

عرفان

۰۰/۰۲/۲۲ ۱۲:۰۴

دنبال یه مطلب خوب و کامل بودم، اینجا پیداش کردم. ممنون

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید