درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
حمایت مالی یا دونیت / donate

۸ راهکار بی‌نظیر برای بهبود نحوه‌‌ی درخواست حمایت مالی

تیم محتوایی پی‌پینگ در سرویس‌های پی‌پینگ ۱۳۹۹/۰۳/۰۹

در سال‌های اخیر اهدای کمک‌های بلاعوض به موسسات غیرانتفاعی و همچنین حمایت مالی یا دونیت (donate) از اشخاص حقیقی و حقوقی رواج زیادی پیدا کرده است. درخواست حمایت مالی از افراد، تنها با نشان دادن یک صفحه‌ی پرداخت معمولی و یک جمله‌ی ساده، احتمالا اثربخشی زیادی نخواهد داشت. طراحی یک صفحه‌ی حمایت مالی مناسب که بیش‌ترین نرخ تبدیل (درصد بازدیدکنندگان به حامیان مالی) را دارد، مستلزم ایجاد اعتماد در افراد از یک سو و استفاده از المان‌های جذاب بصری از سویی دیگر است. در ادامه به بیان نکاتی پر اهمیت در مورد نحوه‌ی درخواست حمایت مالی و چگونگی بالا بردن نرخ تبدیل در صفحات دونیت، می‌پردازیم.

1- دکمه و لینک حمایت مالی را در محل دید کاربران قرار دهید

دکمه‌‌‌‌ی حمایت مالی از نظر ظاهری باید به گونه‌‌ای طراحی شده باشد که کاربر به محض ورود به وبسایت شما، بتواند آن را مشاهده کند؛ برای دید بهتر، بهتر است این دکمه را در منوی بالایی وبسایت خود قرار دهید. علاوه بر این استفاده از رنگ‌‌هایی که جلب توجه می‌‌کنند، برای دکمه‌‌ی درخواست دونیشن، پیشنهاد می‌‌شود.

2- از یک CTA جذاب استفاده کنید

برای کسانی که آماده‌اند از شما حمایت مالی کنند، وجود یک دکمه‌ی دونیت در معرض دید کفایت می‌کند؛ اما برای بعضی افراد، دکمه‌ی معمولی، کافی نیست و باید از یک Call to Action جذاب استفاده کنید. نوشته‌ی روی دکمه‌ی donate باید ترغیب‌کننده باشد و کاربران را به تاثیرگذاری مثبت در جهان دعوت کند.

حمایت مالی یا دونیت / donate

3- مستقیما کاربران را به صفحه‌ی حمایت مالی منتقل کنید

هر چقدر فرایند حمایت مالی، طولانی‌تر و مراحل آن بیش‌تر باشد، احتمال خارج شدن حامیان از فرایند دونیت بیش‌تر است؛ بنابراین پس از آن‌ که حامی بر روی دکمه‌ی حمایت مالی کلیک کرد، باید بدون توضیحات اضافی، وی را به صفحه‌ی حمایت و درگاه پرداخت منتقل کنید؛ البته می‌توانید لینک‌هایی در صفحه قرار دهید تا کسانی که به توضیحات بیش‌تری نیاز دارند، به این لینک‌ها مراجعه نمایند. مواردی مانند الزام ساخت اکانت برای حمایت مالی نیز تجربه‌ی نامطلوبی برای افراد پدید می‌آورد که باید از آن اجتناب کنید.

4- استفاده از صفحات واکنش‌گرا و بهینه‌شده برای موبایل

طبق آمار جهانی، حدود 14 درصد حمایت‌های مالی بر بستر موبایل انجام می‌گیرد؛ بنابراین بهینه‌سازی صفحه‌ی دونیشن برای موبایل، کاملا ضروری است. اگر برای طراحی و کدنویسی سایت خود از طراحی واکنش‌گرا استفاده نمایید، اندازه‌ی صفحه به صورت خودکار و متناسب با اندازه‌ی نمایشگر کاربر تغییر می‌کند.

پی پینگ / payping

5- المان‌های اضافی در صفحه‌ی دونیت را حذف کنید

هر چه المان‌های اضافی در صفحه‌ی حمایت مالی بیش‌تر باشد، حواس کاربر پرت می‌شود و نرخ تبدیل (Conversion Rate) کاهش می‌یابد و در نتیجه میزان حمایت‌ها کاهش می‌باید. برای متمرکز کردن کاربران می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • در صفحه‌ی حمایت مالی از نوار منوی بالایی استفاده نکنید.
  • از یک طرح ساده برای footer استفاده کنید.
  • لینک‌هایی اضافی را حذف نمایید.
  • آیکون شبکه‌های اجتماعی را در صفحه‌ی دونیت قرار ندهید.
  • در استفاده از متن زیاده‌روی نکنید.

6- حتی‌الامکان از تصویر استفاده نکنید

برای بالا بردن نرخ تبدیل حمایت به ترافیک ورودی صفحه‌ی حمایت مالی، حداکثر از یک تصویر استفاده کنید یا اصلا تصویری به کار نبرید. توجه نمایید که تصویر مورد استفاده باید کاملا مربوط باشد و کاربر را به کمک کردن ترغیب کند.

7- برای حمایت مالی، چند مقدار پیشنهادی قرار دهید

پیشنهاد چند قیمت برای حمایت مالی، علاوه بر امکان پرداخت مبلغ دلخواه، کار بسیار مرسومی است؛ ذهن انسان‌ها هنگام تصمیم‌گیری، به شدت تحت تاثیر اطلاعات اولیه دریافتی قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر چند قیمت به حامیان پیشنهاد دهید، مبلغ پرداختی آن‌ها به احتمال زیاد، بسیار نزدیک به مبلغی است که شما پیشنهاد کرده‌اید. توجه کنید که این کار همانطور که ممکن است باعث شود مبالغ بالاتری دریافت کنید، احتمال دارد حمایت‌های با مبلغ بسیار بالا را نیز پایین بیاورد. اگر مبالغ پیشنهادی بالا انتخاب شود، احتمالا تعداد حمایت‌ها پایین می‌آید اما در عوض مبلغ میانگین حمایت بالا می‌رود؛ در مقابل، اگر مبالغ پیشنهادی پایین باشند، تعداد حمایت‌ها زیاد شده و میانگین مبلغ کم‌ می‌شود. اگر زیرساخت فنی مناسبی داشته باشید، می‌توانید حالت‌های مختلف را تست کنید و پس از آن بهینه‌ترین مبالغ برای دریافت بیش‌ترین حمایت را انتخاب کنید.

حمایت مالی یا دونیت / donate

8- حمایت مالی دوره‌ای

دریافت حمایت‌ مالی حتی برای یک بار هم بسیار خوب است؛ اما اگر بتوان هر ماه مبلغی را از هر حامی دریافت کرد، بی‌نظیر می‌شود! می‌توانید هر ماه به حامیان خود یادآوری کنید تا مبلغی را برای شما واریز کنند.

فاکتورهای زمان‌بندی‌شده پی‌پینگ

کمک‌های دوره‌ای به خیریه‌ها، دریافت شارژ ساختمان، دریافت اقساط فروش کالا از مشتریان و انجام هر نوع تراکنش دیگری که افراد را ملزم به پرداخت دوره‌ای پول می‌کند، بسیار پر دردسر است. یادآوری و پیگیری پرداخت پول در چنین مواردی سخت و زمان‌بر است. استفاده از یک سیستم هوشمند با کاربری آسان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

تصور کنید به‌ جای تماس‌های تلفنی برای پیگیری دریافت پول، پیامکی با لینک پرداخت برای طرف مقابل ارسال شود و از او خواسته شود که «مبلغ x تومان بابت حق شارژ ساختمان مهرماه واریز فرمایید». کار، خیلی راحت می‌شود. نه؟

در سیستم فاکتور آنلاین پی‌پینگ دقیقا چنین قابلیتی با عنوان فاکتور زمان‌بندی شده ارائه می‌گردد. در کم‌تر از چند دقیقه لیست مشتریان و کاربران را ثبت و فاکتور را برای دوره‌های زمانی دلخواه تنظیم کنید. سیستم به صورت خودکار، فاکتور هر دوره را به مشتری ارسال می‌کند.

فاکتور زمان بندی شده

اسکریپت حمایت مالی پی‌پینگ

اسکریپت حمایت مالی، یکی از جدیدترین سرویس‌های پی‌پینگ است که علاوه بر زیبایی‌های بصری و تجربه‌ی بی‌نظیر کاربری، فرایند دریافت حمایت مالی را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر کرده است. برای استفاده از این سرویس، کافی است به صفحه‌ی ساخت اسکریپت حمایت مالی پی‌‌پینگ مراجعه کنید. پس از وارد کردن اطلاعات مد نظر، اسکریپتی اختصاصی برای شما ساخته می‌‌شود که می‌‌توانید آن را در صفحات وبسایت خود قرار دهید. در صفحات حاوی این اسکریپت، یک زبانه اضافه می‌‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن می‌‌تواند در همان صفحه، حمایت خود را انجام دهد. 

پلاگین‌های حمایت مالی (donation) پی‌پینگ

افزونه حمایت مالی / donate plugin

اگر سایت وردپرسی دارید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکانی فراهم کنید تا کاربران از طریق درگاه امن پرداخت، از شما حمایت مالی کنند، کافی است یکی از پلاگین‌های وردپرسی حمایت مالی (donation) یا Give پی‌پینگ را بر روی سایت خود نصب کنید.

برای استفاده از سرویس‌های متنوع پی‌پینگ، از طریق صفحه‌ی ثبت نام برای خود حساب کاربری ایجاد کنید و پس از آن، در کوتاه‌ترین زمان، سرویس مد نظر خود را فعال نمایید.

 منبع: TOPNONPROFITS

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید